شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار ششمین جشنواره اختتامیه ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی برگزار می شود

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

اختتامیه ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی برگزار می شود

در مراسم ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی از گلاب آدینه و مهدیه الهی قمشه ای تجلیل خواهد شد.

بنابر گزارش روابط عمومی جشنواره، در مراسم اختتامیه جشنواره پروین اعتصامی که در روز پنجشنبه 15 دیماه برگزار می شود قرار است از گلاب آدینه ، مهدیه الهی قمشه ای و پنج پرستار زن دفاع مقدس تجلیل به عمل آید.

گلاب آدینه، از بازیگران پیشکسوت زن سینمای ایران است که حرفه هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و با سریال تلویزیونی سلطان و شبان به محبوبیت رسید و توانست با بازی در فیلم سینمایی روسری آبی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

وی همچنین با بازی در فیلم مهمان مامان ثابت کرد که یکی از بازیگران قدرتمند سینمای ایران است. آدینه توانسته فیلم های یک تکه نان، بانوی اردیبهشت، زیر پوست شهر و... را نیز در مقام بازیگر در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

مهدیه الهی قمشه ای شاعر ، مولوی شناس و محقق ادبیات عرفانی فرزند مهدی الهی قمشه ای عارف، حکیم، شاعر و مترجم قرآن کریم است. وی از کودکی طبع شعر و ذوق ادبی داشته و علاوه بر شاگردی پدرش در نزد جلال همایی ، شهابی، صدرالدین محلاتی ، دکتر شفق و محمد تقی جعفری نیز تعلیم دیده و دیوانی از اشعارش به طبع رسیده است.

وی همچنین استاد دانشگاه و از نویسندگان برجسته کشور است که صاحب آثاری چون" معبد عشق"، "محراب عشق" و " خاطرات من با پدرم" می باشد.

بنابراین گزارش در این مراسم علاوه بر نکوداشت دو چهره فرهنگی و هنری یاد شده قرار است از پنج پرستار زن دفاع مقدس: "ناهید دیناروند"، "صدیقه حنانی" ، "لاله زارع زاده" ، "اعظم دبیریان" و "زهرا سیاهپوست" که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی سابقه حضور در جبهه های جنگ را داشته اند تجلیل به عمل آید.

ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی با رویکرد "حجاب و نقش زن در تحکیم بنیاد خانواده" از 11 دیماه آغاز به کار کرده و طی مراسمی که در روز پنج شنبه 15 دیماه در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور هیات انتخاب، داوران و بزرگان سینمای ایران برگزار می شود به کار خود خاتمه می دهد.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی