شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار ششمین جشنواره

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

اخبار ششمین جشنواره

در ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی، 75 هنرمند فیلم "مادر" را برگزیدند

بنابر نظرسنجی از 75 چهره فرهنگی هنری فیلم "مادر" اثر برجسته مرحوم علی حاتمی به عنوان فیلم برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شد.

بنابر گزارش روابط عمومی جشنواره، طی نظرسنجی از 75 چهره فرهنگی هنری، فیلم مادر علی حاتمی با کسب اکثریت آراء به عنوان بهترین نامگذاری فیلم تاریخ سینمای ایران با موضوع زن انتخاب شد که قرار است در مراسم اختتامیه جشنواره از این اثر به یادماندنی تقدیر به عمل آید و لیلا حاتمی جایزه پدرش را دریافت کند.

ادامه مطلب...
 

اختتامیه ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی برگزار می شود

در مراسم ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی از گلاب آدینه و مهدیه الهی قمشه ای تجلیل خواهد شد.

بنابر گزارش روابط عمومی جشنواره، در مراسم اختتامیه جشنواره پروین اعتصامی که در روز پنجشنبه 15 دیماه برگزار می شود قرار است از گلاب آدینه ، مهدیه الهی قمشه ای و پنج پرستار زن دفاع مقدس تجلیل به عمل آید.

ادامه مطلب...
 

جشنواره پروین اعتصامی گشايش یافت

آیین افتتاحیه ششمین دوره جشنواره فیلم پروین اعتصامی شامگاه یکشنبه (11دیماه) با حضور اعضای هیات انتخاب، داوران و جمعی از بزرگان سینما در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از پوستر ششمین دوره جشنواره که در قالب کیک به تصویر درآمده بود، یکی از فیلم‌های منتخب جشنواره با عنوان "شیر تلخ" اثر ناصر ضمیری به نمایش درآمد.

ادامه مطلب...
 

با نمایش "فصلی از هستی"؛ ششمین جشنواره پروین اعتصامی گشایش می یابد

ششمین جشنواره پروین اعتصامی ساعت 17 روز یکشنبه 11 دی ماه در سالن استاد جلیل شهناز (بتهوون سابق) با حضور اعضای هیات انتخاب ، داوران ، جمعی از بزرگان سینمای ایران و فیلمسازان شرکت کننده در جشنواره در خانه هنرمندان گشایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، در این مراسم که اجرای آن را الیزابت امینی برعهده دارد، پیام معاونت سینمایی توسط مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی قرائت می شود و در ادامه دبیر جشنواره گزارشی از دوره های پیشین جشنواره و روند برپایی دوره ششم آن را ارائه می کند.

ادامه مطلب...
 

داوران بخش مسابقه ملی و بین الملل جشنواره پروین اعتصامی معرفی شدند

داوران بخش مسابقه ملی و بین الملل ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی معرفی شدند.

مازیار رضاخانی دبیر ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی در حکمی "محمدرضا اصلانی"، "سیدهادی منبتی" ، "پریوش نظریه"، "جهانگیر الماسی" و "احمد الستی" را به عنوان داوران بخش مسابقه ملی و  "علی معلم"، "شفیع آقامحمدیان" و "هنگامه قاضیانی" را به عنوان داوران بخش بین الملل این رویداد هنری منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، هیات انتخاب بخش ملی 100 فیلم را از میان 800 اثر و هیات انتخاب بخش بین الملل 22 فیلم را از میان 150اثر متقاضی برای بخش رقابتی جشنواره برگزیدند.

ادامه مطلب...
 

پويانمايي خوش منظره‌ترين دريچه جشنواره پروين است

عضو هيات انتخاب بخش "نيلوفر زرين" ششمين جشنواره پروين اعتصامي گفت: آثار بديع و شاخص ارسال شده به بخش پويانمايي موجب شگفتي هيات انتخاب جشنواره شد.

"پريوش نظريه" در گفت‌وگو با ستاد خبري ششمين جشنواره پروين اعتصامي درباره رويكرد اصلي جشنواره گفت: اگرچه تفكيك مفهوم جشنواره و اختصاص جشنواره‌اي خاص به زنان و يا مردان امكان پذير نيست، اما در طبقه‌بندي ديگري مي‌توان موضوع زنان را ملاك تقسيم‌بندي قرار داد.

ادامه مطلب...
 

99 فیلم به بخش رقابتی ششمین دوره راه یافتند

هیات انتخاب جشنواره پروین اعتصامی 99 فیلم راه یافته به بخش مسابقه ششمین جشنواره پروین  اعتصامی را معرفی کردند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، در این دوره که بیش از 900 اثر از سراسر کشور در بخش های مختلف داستانی ، پویانمایی ، تجربی و مستند توسط هنرمندان و فعالان این حوزه به دفتر جشنواره ارسال شده بود توسط هیات انتخاب متشکل از پریوش نظریه، سیدناصر هاشم زاده ، علی درخشی به ریاست محمدرضا اصلانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و 99 فیلم برای حضور در بخش رقابتی جشنواره انتخاب شد.

ادامه مطلب...
 

اعضای هیئت انتخاب ششمین جشنواره پروین اعتصامی معرفی شدند

پریوش نظریه، سیدناصر هاشم زاده و علی درخشی زیر نظر محمدرضا اصلانی کار انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه ششمین جشنواره پروین اعتصامی را برعهده خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی جشنواره ، تعداد آثار رسیده به دفتر جشنواره 800 فیلم در بخش های داستانی ، پویانمایی، تجربی و مستند می باشد که این آثار توسط اعضای هیات انتخاب به ریاست محمدرضا اصلانی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

محمدرضا اصلانی، متولد 1322 رشت و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای تزئینی می باشد. وی فعالیت حرفه ای خود را در عرصه سینما از سال 1346 با ساخت فیلم مستند جام حسنلو آغاز کرده و فیلم های سینمایی چون "شطرنج باد"، "آتش سبز" و مجموعه های تلویزیونی "سمک عیار" ، "غبار نور" ، "منطق الطیر" را جلوی دوربین برده است. در کارنامه اصلانی نگارش فیلمنامه های فیلم های سینمایی "خط" ، "سوزنبان"، "سوی شهر خاموش" و "تنگنا" نیز به چشم می خورد. وی در سال های اخیر داوری بسیاری از جشنواره های معتبر را برعهده داشته است و هم اینک نیز رئیس هیات مدیره انجمن مستندسازان ایران است.

ادامه مطلب...
 

حمایت های شمقدری از جشنواره پروین اعتصامی قابل ستایش است

نشست دبیر ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی پروین اعتصامی صبح روز یکشنبه 22 آبان ماه با حضور مازیار رضاخانی دبیر و فرناز قیصری پور مدیر اجرایی در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، مازیار رضاخانی در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و تشکر ویژه از جناب آقای شمقدری معاون سینمایی اعلام کرد که حمایت های آقای شمقدری قابل ستایش است و همراهی و همکاری ایشان نقش بسزایی در برگزاری هر چه بهتر و متفاوت تر این دوره از جشنواره دارد. وی در ادامه در خصوص این دوره از جشنواره افزود: جشنواره پروین اعتصامی مختص فیلم هایی با موضوع زن است که به همت خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان از سال 1383 برگزار می شود که ششمین دوره آن با رویکرد حجاب و نقش زن در تحکیم خانواده از 2 تا 5 دیماه سال جاری برگزار می شود.

ادامه مطلب...
 

رقابت فیلمسازان 16 کشور در ششمین جشنواره پروین اعتصامی

بخش مسابقه بین الملل ششمین جشنواره پروین اعتصامی برای دومین بار میزبان فیلمسازانی از 16 کشور دنیا خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره پروین اعتصامی، در بخش مسابقه بین الملل جشنواره که با موضوع نقش زنان تاثیر گذار در عرصه فرهنگ و هنر جهان برگزار می شود 70 فیلم داستانی کوتاه، مستند ، پویانمایی و تجربی از کشورهای فرانسه، ترکیه، ایتالیا، یونان، روسیه، چین، هند، آلمان، نروژ، سویس، آمریکا، برزیل ، فنلاند، اسپانیا، کانادا و لهستان به رقابت خواهند پرداخت.

ادامه مطلب...
 
صفحه 1 از 2

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی