شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار ششمین جشنواره داوران بخش مسابقه ملی و بین الملل جشنواره پروین اعتصامی معرفی شدند

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

داوران بخش مسابقه ملی و بین الملل جشنواره پروین اعتصامی معرفی شدند

داوران بخش مسابقه ملی و بین الملل ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی معرفی شدند.

مازیار رضاخانی دبیر ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی در حکمی "محمدرضا اصلانی"، "سیدهادی منبتی" ، "پریوش نظریه"، "جهانگیر الماسی" و "احمد الستی" را به عنوان داوران بخش مسابقه ملی و  "علی معلم"، "شفیع آقامحمدیان" و "هنگامه قاضیانی" را به عنوان داوران بخش بین الملل این رویداد هنری منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، هیات انتخاب بخش ملی 100 فیلم را از میان 800 اثر و هیات انتخاب بخش بین الملل 22 فیلم را از میان 150اثر متقاضی برای بخش رقابتی جشنواره برگزیدند.

محمدرضا اصلانی، فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای تزئینی می باشد. وی فعالیت حرفه ای خود را در عرصه سینما از سال 1346 با ساخت فیلم مستند جام حسنلو آغاز کرده و فیلم های سینمایی چون "شطرنج باد"، "آتش سبز" و مجموعه های تلویزیونی "سمک عیار" ، "غبار نور" ، "منطق الطیر" را جلوی دوربین برده است. در کارنامه اصلانی نگارش فیلمنامه های فیلم های سینمایی "خط" ، "سوزنبان"، "سوی شهر خاموش" و "تنگنا" نیز به چشم می خورد. وی در سال های اخیر داوری بسیاری از جشنواره های معتبر را برعهده داشته است و هم اینک نیز رئیس هیات مدیره انجمن مستندسازان ایران است.

سیدهادی منبتی، که در حال حاضر مشاور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری است ، تصویربرداری 300 ساعت فیلم مستند دفاع مقدس حاصل 60 ماه حضور مستمر او در جبهه ها می باشد وی مجری طرح و تهیه کننده فیلم های کوتاه ، بلندسینمایی و سریال های تلویزیونی متعددی نیز بوده است وی همچنین فعالیت هایی چون؛ مدیرعامل موسسه تصویر شهر، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما، عضو شورای برگزاری نخستین جشنواره فیلم پلیس و.... را در کارنامه کاری خود جای داده است.

پریوش نظریه، تحصیلات خود را در رشته تئاتر از دانشگاه هنر به پایان رساند. از فعالیت های وی در زمینه تئاتر می توان به بازی در تئاتر کولی و کارگردانی تئاتر عروسکی "میوه ممنوع" اشاره کرد. وی همچنین در زمینه سینما در فیلم هایی چون: "عروس حلبچه"، "پدر"، "سجده برآب"، "دوئل"، "پاداش سکوت" و "دوزخ برزخ بهشت" ایفای نقش کرده است. نظریه ساخت مستند "کولی ها" ، "من و عروسکم"، "سوت ماگ" و "هورامان" را در کارنامه کاری خود دارد.

جهانگیر الماسی کارشناس ارشد رشته حقوق و روابط بین الملل است که فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم "ریشه در خون" سیروس الوند آغاز کرد. وی در کنار فعالیت هنری خود در سینما ، تئاتر و تلویزیون به عنوان منتقد هنری و نویسنده در زمینه های تحقیق در فلسفه هنر شرقی و تاریخ فلسفه مذهب در مطبوعات فعالیت داشته است. او کاندید دریافت بهترین بازیگر مرد برای فیلمهای "نارونی" ، "پایان کودکی"، "بانی چاو"، "عشق گمشده" شده است.

دکتر احمد الستی که دارای مدرک دکترای زیبایی شناسی سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس، دالاس می باشد. وی به مدت 7 سال عضو رسمی هیات علمی دانشگاه هنر و دانشکده سینما و تئاتر بوده است. وی به همراه پروفسور کلائوس اشتانیک در تولید هفت فیلم کوتاه مستند و داستانی که پروژه مشترک موسسه آموزش عالی سوره و دانشگاه فیلم و تلویزیون آلمان بوده است به عنوان مدیر پروژه حضور داشته است و بیش از 20 سخنرانی در مورد سینما در دانشگاهها و فرهنگسراها در زمینه زیبایی شناسی سینما را داشته است.

علی معلم، منتقد و تهیه کننده سینمای ایران که تولید فیلم هایی چون "شوکران"، "گاوخونی"، "ازدواج به سبک ایرانی"، "آل" را در مقام تهیه کننده و مجری طرح در کارنامه وی به چشم می خورد. معلم عضو موسس و رییس سه دوره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران  و عضو موسس بنیاد حمایت از سینمای ملی ایران نیز بوده است.

وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی فیلم از دانشکده صدا و سیما و کارشناس ارشد رشته پژوهش هنر از دانشگاه هنر است و در حال حاضر مدیر مسوول و سردبیر نشریه تخصصی و ماهنامه دنیای تصویر می باشد.

شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فارغ التحصیل کارگردانی سینما از فرانسه است که ساخت فیلم هایی چون "راننده سفیر" ، "چشم عقاب"، "مروارید سیاه" را در مقام کارگردان در کارنامه هنری خود به ثبت رسانیده است.

هنگامه قاضیانی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته فلسفه غرب در فیلم "به همین سادگی" ساخته سیدرضا میرکریمی موفق به دریافت سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و ششمین جشنواره بین المللی فجر شد و همچنین تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم "بیداری رویاها" را از جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس دریافت کرد. وی علاوه بر بازیگری ترجمه کتاب "سرزمین مرد سرخ پوست- قانون مرد سفید پوست" نوشته ویلکومب واش برن را نیز برعهده داشته است.

جشنواره پروین اعتصامی مختص فیلم‌هایی در حوزه زنان است که به همت خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان از سال 1383 برپا شده و ششمین دوره آن با رویکرد حجاب و نقش زن در تحکیم بنیاد خانواده از 11 تا 16 دیماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی