شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار ششمین جشنواره پويانمايي خوش منظره‌ترين دريچه جشنواره پروين است

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

پويانمايي خوش منظره‌ترين دريچه جشنواره پروين است

عضو هيات انتخاب بخش "نيلوفر زرين" ششمين جشنواره پروين اعتصامي گفت: آثار بديع و شاخص ارسال شده به بخش پويانمايي موجب شگفتي هيات انتخاب جشنواره شد.

"پريوش نظريه" در گفت‌وگو با ستاد خبري ششمين جشنواره پروين اعتصامي درباره رويكرد اصلي جشنواره گفت: اگرچه تفكيك مفهوم جشنواره و اختصاص جشنواره‌اي خاص به زنان و يا مردان امكان پذير نيست، اما در طبقه‌بندي ديگري مي‌توان موضوع زنان را ملاك تقسيم‌بندي قرار داد.

وي در ادامه گفت: بدين ترتيب با توجه به موضوع فوق مي‌توان جشنواره‌اي مختص بانوان فيلمساز و يا فيلم‌هايي با موضوع حوزه زنان برگزار كرد و اين امر در جشنواره پروين اعتصامي تحقق يافته است.

اين هنرمند عرصه تئاتر و سينما كه به همراه "سيدناصر هاشم‌زاده" و "علي درخشي" زير نظر "محمدرضا اصلاني" كار انتخاب 800 فيلم ارسال شده در بخش‌هاي داستاني، پويانمايي، تجربي و مستند به دبيرخانه ششمين جشنواره پروين اعتصامي را عهده‌دار بوده است، تاكيد كرد: اعمال محدوديت‌هاي بيشتر براي ارسال آثار مي‌تواند به ارتقا سطح جشنواره كمك كند.

نظريه افزود: با محدود كردن ارسال آثار، هر فيلمساز بهترين اثر خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال خواهد كرد و از ورود آثاري كه با موضوع جشنواره هم‌خواني ندارد، جلوگيري خواهد شد.

وي با اشاره به اين‌كه آثار درخور حضور در جشنواره پروين اعتصامي بايد داراي يك نگاه متفاوت و كيفيت مطلوبي باشند، افزود: ساخت يك فيلم تجربي به معناي تجربه فيلمسازي نيست، بلكه بدين معناست كه فيلمساز يك مفهوم جديد را در فيلم خود تجربه كرده و موضوعي را در ساختاري نوين ارايه كند.

اين هنرمند تاكيد كرد: طراحي صحنه، لباس و كيفيت تصويربرداري در فيلم‌هاي مستند نيز همچون فيلم‌هاي سينمايي داراي اهميت هستند و در كيفيت اثر تاثير بسزايي مي‌گذارند، هنرمندان جوان بايد بدانند تنها با ثبت تصاوير و استفاده از زيرصدا بر روي آن‌ها موفق به خلق يك اثر مستند نشده‌اند.

نظريه آثار  پويانمايي ارسال شده به بخش "نيلوفر زرين" جشنواره را به عنوان بهترين آثار در مقايسه با بخش‌هاي ديگر عنوان كرد و افزود: كيفيت آثار پويانمايي شركت كننده در ششمين دوره جشنواره رشد مطلوبي نسبت به سال گذشته داشته است و علاوه براين، نگاه به موضوع محوري جشنواره از دريچه انيميشن باعث خلق آثاري درخور توجه شده است.

جشنواره پروین اعتصامی مختص فیلم‌هایی در حوزه زنان است که به همت خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان از سال 1383 برپا شده و ششمین دوره آن با رویکرد حجاب و نقش زن در تحکیم خانواده از 12 تا 16 دیماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی