شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار ششمین جشنواره اعضای هیئت انتخاب ششمین جشنواره پروین اعتصامی معرفی شدند

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

اعضای هیئت انتخاب ششمین جشنواره پروین اعتصامی معرفی شدند

پریوش نظریه، سیدناصر هاشم زاده و علی درخشی زیر نظر محمدرضا اصلانی کار انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه ششمین جشنواره پروین اعتصامی را برعهده خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی جشنواره ، تعداد آثار رسیده به دفتر جشنواره 800 فیلم در بخش های داستانی ، پویانمایی، تجربی و مستند می باشد که این آثار توسط اعضای هیات انتخاب به ریاست محمدرضا اصلانی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

محمدرضا اصلانی، متولد 1322 رشت و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای تزئینی می باشد. وی فعالیت حرفه ای خود را در عرصه سینما از سال 1346 با ساخت فیلم مستند جام حسنلو آغاز کرده و فیلم های سینمایی چون "شطرنج باد"، "آتش سبز" و مجموعه های تلویزیونی "سمک عیار" ، "غبار نور" ، "منطق الطیر" را جلوی دوربین برده است. در کارنامه اصلانی نگارش فیلمنامه های فیلم های سینمایی "خط" ، "سوزنبان"، "سوی شهر خاموش" و "تنگنا" نیز به چشم می خورد. وی در سال های اخیر داوری بسیاری از جشنواره های معتبر را برعهده داشته است و هم اینک نیز رئیس هیات مدیره انجمن مستندسازان ایران است.

پریوش نظریه، سال 1348 در گچساران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته تئاتر از دانشگاه هنر به پایان رساند. از فعالیت های وی در زمینه تئاتر می توان به بازی در تئاتر کولی و کارگردانی تئاتر عروسکی "میوه ممنوع" اشاره کرد. وی همچنین در زمینه سینما در فیلم هایی چون: "عروس حلبچه"، "پدر"، "سجده برآب"، "دوئل"، "پاداش سکوت" و "دوزخ برزخ بهشت" ایفای نقش کرده است. نظریه ساخت مستند "کولی ها" ، "من و عروسکم"، "سوت ماگ" و "هورامان" را در کارنامه کاری خود دارد.

سیدناصر هاشم زاده، نویسنده مقالات فلسفی- هنری متولد 1333 در تهران و فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران می باشد. "انصار الحسین" ، "عیار دانش"، "فرمان (عهدنامه)" از آثار تحقیقی و "رویای گمشده" ، "ایمان یک غریب" از آثار ادبی او به شماره می رود. وی در سال های اخیر به عنوان مشاور و نویسنده در فیلمنامه های آثاری چون "بیدمجنون"، "رنگ خدا"، "زیر نور ماه" و "آواز گنجشک ها" و ... شرکت داشته است.

علی درخشی متولد 1332 در تهران و فارغ التحصیل رشته علوم تربیتی است وی سازنده فیلم "تنگنا" می باشد  وی فعالیت هنری خود را با کارگردانی فیلم های کوتاه آغاز کرده است و در کنار فیلمسازی و مسوولیت های اجرایی داستان نویسی برای کودکان و نوجوانان را نیز تجربه کرده است که از جمله می توان به نگارش فیلم هایی چون؛  "روز باشکوه"، "یک قدم تا مرگ" و "چشمان آبی زهرا" اشاره کرد.

ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره پروین اعتصامی با رویکرد "حجاب و نقش زن در تحکیم خانواده" از 12 تا 16 دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی