شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار ششمین جشنواره حمایت های شمقدری از جشنواره پروین اعتصامی قابل ستایش است

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

حمایت های شمقدری از جشنواره پروین اعتصامی قابل ستایش است

نشست دبیر ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی پروین اعتصامی صبح روز یکشنبه 22 آبان ماه با حضور مازیار رضاخانی دبیر و فرناز قیصری پور مدیر اجرایی در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، مازیار رضاخانی در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و تشکر ویژه از جناب آقای شمقدری معاون سینمایی اعلام کرد که حمایت های آقای شمقدری قابل ستایش است و همراهی و همکاری ایشان نقش بسزایی در برگزاری هر چه بهتر و متفاوت تر این دوره از جشنواره دارد. وی در ادامه در خصوص این دوره از جشنواره افزود: جشنواره پروین اعتصامی مختص فیلم هایی با موضوع زن است که به همت خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان از سال 1383 برگزار می شود که ششمین دوره آن با رویکرد حجاب و نقش زن در تحکیم خانواده از 2 تا 5 دیماه سال جاری برگزار می شود.

رضاخانی در ادامه به تشریح بخش های مختلف جشنواره پرداخت و گفت: این دوره از جشنواره به دو بخش مسابقه سینمای ایران و مسابقه سینمای بین الملل تقسیم می شود که در بخش مسابقه سینمای ایران بخش های : نیلوفر (زرین و سیمین) ، ویژه ، نگاه نو، پروین اعتصامی و در بخش بین الملل مسابقه بین الملل و بخش ویژه بین الملل (مختص فیلمسازان خارجی با موضوع اشعار و اندیشه های بانو پروین اعتصامی ) را خواهیم داشت.

وی افزود: تاکنون بیش از 900 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است که از این میان 76 اثر از فیلمسازان 16 کشور جهان در بخش بین الملل جشنواره به رقابت خواهند پرداخت. امسال بخش بین الملل با رویکرد تاثیر نقش زن در ارائه هنر جهانی برگزار می شود.

رضاخانی ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه جشنواره امسال با استقبال بسیار خوبی از سوی فیلمسازان مواجه شده و حضور آثار مرتبط با اشعار و اندیشه های بانو پروین اعتصامی بیش از سال های گذشته بوده است به طوریکه امسال تعداد زنان شرکت کننده در جشنواره 5/1 برابر افزایش یافته است که این نشان از رشد سطح مشارکت و حضور فعال ایشان در جشنواره است.

در ادامه این نشست فرناز قیصری پور مدیر اجرایی جشنواره نیز در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره گفت: در دوره ششم علاوه بر اعطای جوایز در بخش های مختلف جشنواره به بهترین نام فیلم که بیشترین همخوانی را با محتوای آن داشته باشد جایزه ای نیز اهداء می شود. همچنین قرار است یک نظرسنجی در بین 130 چهره علمی فرهنگی و هنری کشور صورت گیرد که در پی آن بهترین نام فیلم با موضوع زن در تاریخ سینمای ایران اعلام خواهد شد. امسال در بخش تجلیل ها نیز از بزرگان و زنان هنرمند و فعال در عرصه سینما تجلیل به عمل خواهد شد.

وی همچنین از آماده سازی یک فیلم مستند همراه با کتاب اشعار به دو زبان خبر داد و افزود: این فیلم مستند با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در حال تهیه و آماده سازی است که پس از تهیه و تولید ، در روز افتتاحیه جشنواره بین علاقمندان توزیع می شود.

مدیر اجرایی برنامه در ادامه افزود: یک نرم افزار چند رسانه ای شامل زندگی نامه ، اشعار و عکس هایی از شاعر معاصر پروین اعتصامی به منظور آشنایی هر چه بهتر مخاطبان با این شاعر تهیه شده است که این نرم افزار نیز در روز افتتاحیه توزیع خواهد شد.

قیصری پور در پایان این نشست اعلام کرد: پیرو پیگیری های صورت گرفته به منظور گسترش فعالیت های حمایتی از زنان هنرمند ، نام خانه زنان هنرمند ایرانی به خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان تغییر نام یافت و به دلیل حمایت های وزارت کشور از این حرکت فرهنگی هنری ، این خانه تحت پوشش وزارت کشور درآمد.

ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی پروین اعتصامی با رویکرد حجاب و نقش زن در تحکیم خانواده از 2 تا 5 دی ماه در تهران برگزار می شود.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی