شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار هفتمین جشنواره آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره‌ ملی و سومین جشنواره بین المللی فیلم «پروین اعتصامی» برگزار شد

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره‌ ملی و سومین جشنواره بین المللی فیلم «پروین اعتصامی» برگزار شد

آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره‌ ملی و سومین جشنواره بین المللی فیلم «پروین اعتصامی» عصر روز یکشنبه (29 بهمن ماه) در سینما تک موزه هنرهای معاصر با حضور مسئولین جشنواره و چهره های فرهنگی و هنری برگزار شد.

در آغاز این مراسم بهنوش طباطبایی که اجرای مراسم را بر عهده داشت پس از ارایه‌ی سخنان کوتاهی درباره‌ی پروین اعتصامی گفت: اگرچه این جشنواره نامی زنانه بر خود دارد ولی از حضور جنس دیگر که مرد باشد، حذر نمی‌کند.

سپس مازیار رضاخانی دبیر جشنواره‌ پروین اعتصامی گفت: در این مراسم به جای صحبت از ساختار و محتوای جشنواره به این بسنده می‌کنم که اگر امسال حمایت‌های وزیر ارشاد نبود، این جشنواره خیلی سخت برگزار می‌شد.

وی افزود: سینمای ایران با برگزاری این جشنواره حرکت رو به جلوی خود را ادامه می‌دهد و ما هر سال با افزایش تعداد فیلم‌سازان زن مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پارسال تعداد 844 فیلم‌ساز زن که خود یک ارتش است، ثبت شده است و این رقم سال آینده به بیش از هزار عدد می‌رسد. به این ترتیب ما یکی از کشورهایی هستیم که در حوزه‌ی زنان به‌ویژه در بخش فرهنگی زنان حضور خوبی داریم.

رضاخانی در پایان سخنانش از اجرای بهنوش طباطبایی که در دقیقه 90 هماهنگی آن انجام شده تشکر کرد و آن را بسیار خوب و غیرمنتظره دانست.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر علیرضا شیری روانشناس، سخنانی را درباره‌ی زنانگی با موضوع ارتفاع زنانگی و عمق مردانگی مطرح کرد.

شیری در بخشی از سخنان خود هم با ابراز علاقه به فیلم و سینما، گفت: دو هفته قبل همزمان با جشنواره فیلم فجر برای دیدن فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به پردیس سینمایی «ملت» رفتم و در آن‌جا آقایی به من مشت زد اما من که می‌خواستم این فیلم را ببینم چیزی نگفتم و خوشحالم که این ضربه را برای دیدن این فیلم تحمل کردم.

در  پایان این مراسم، مهمانان به محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر دعوت شدند تا کیک جشنواره فیلم پروین اعتصامی بریده شود. نگار جواهریان و بهنوش طباطبایی کیک بخش ملی جشنواره را و مینو فرشچی و فرناز قیصری‌پور کیک بخش بین‌الملل جشنواره را بریدند. پس از آن هم در کنار ساختمان موزه هنرهای معاصر آتش‌بازی برپا شد.

جشنواره‌ فیلم پروین اعتصامی تا 3 اسفند ماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه حمایت از زنان هنرمند ایرانیان، انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان، اداره کل امور بانوان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به نمایش آثار خواهد پرداخت و در پایان برگزیدگان این دوره معرفی خواهند شد.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی