شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار هفتمین جشنواره 101 فیلم در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی به نمایش در خواهد آمد

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

101 فیلم در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی به نمایش در خواهد آمد

هیات انتخاب هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی 101 فیلم راه یافته به بخش مسابقه را معرفی کردند.

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی، در این دوره که بیش از 800 اثر از سراسر کشور در گونه های مختلف داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود توسط هیات انتخاب متشکل از آقایان: فرهاد ورهرام، دکتر علیرضا گلپایگانی، شهروز توکل و خانم ها: پریوش نظریه و مرجان اشرفی زاده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و 101فیلم برای نمایش در بخش های مختلف هفتمین جشنواره پروین اعتصامی انتخاب شدند.

آثار راه یافته به بخش مسابقه به شرح زیر اعلام شد:
در بخش نیلوفر زرین 65 فیلم شامل 22 اثر داستانی، 13 اثر مستند، 7 اثر تجربی و 23 اثر پویانمایی در حالی به نمایش درخواهند آمد که 48 فیلم  توسط فیلمسازان زن و 17 فیلم توسط فیلمسازان مرد ساخته شده است.

در بخش ویژه با موضوع "نقش زن در اقتصاد خانواده" و "زنان سرپرست خانوار" 9 فیلم حضور دارند که شامل 6 فیلم مستند و 3 فیلم داستانی است.

در بخش نگاه نو با موضوع "نقش زن در تحکیم بنیاد خانواده" و "تاثیر مادر ایرانی اسلامی در تربیت فرزندان" 5 فیلم حضور دارند که شامل 3 فیلم مستند و 2 فیلم داستانی است.

در بخش بانوی قهرمان ایرانی با موضوع "زنان قهرمان ایرانی در عرصه های ورزش، دانش، پژوهش، فلسفه، علوم دینی و تربیتی، فرهنگ وهنر و اسطوره های انقلاب و دفاع مقدس" 5 فیلم مستند به نمایش در خواهند آمد.

در بخش ویژه پیامبر اعظم(ص) با موضوع " سیره نبوی" 12 فیلم پویانمایی به نمایش در خواهند آمد.

در بخش پروین اعتصامی با موضوع "اشعار و اندیشه های بانو پروین اعتصامی" 5 فیلم به نمایش در خواهند آمد.

برپایه این خبر، ویژگی های این دوره از جشنواره حضور 71 اثر از شهر تهران، حضور بیش از 45 فیلمساز زن در بخش مسابقه جشنواره و نیز نمایش 25 ساعت فیلم در روزهای برگزاری جشنواره می باشد.

شایان ذکر است هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی با موضوع نقش زن در تنظیم اقتصاد خانواده مختص زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زن از تاریخ 1 تا 4 اسفندماه به دبیری مازیار رضاخانی در تهران برگزار می شود.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی