شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار هفتمین جشنواره هیات انتخاب هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی معرفی شدند

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

هیات انتخاب هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی، هیاتی متشکل از آقایان: فرهاد ورهرام، دکتر علیرضا گلپایگانی، شهروز توکل و خانم ها: پریوش نظریه و مرجان اشرفی زاده کار ارزیابی و انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه  این دوره از جشنواره پروین اعتصامی را برعهده خواهند داشت.

روابط عمومی جشنواره فیلم پروین اعتصامی، اضافه کرد:
فرهاد ورهرام، دانش آموخته دانشكده هنرهای دراماتيك در رشته كارگردانی سينما است. از سال 1352 به صورت حرفه اي كار سينمايي خود را آغاز كرده است. ورهرام همچنين در زمينه عكاسی از مجموعه عكس های خود چندين نمايشگاه برگزار كرده است. ورهرام به خاطر 20 فيلم مستند كوتاه و بلندی كه ساخته جوايز داخلی و جهانی زیادی دريافت كرده است و صدها نقد و بررسی درباره آثار سينمای مستند ورهرام منتشر شده است.

سید علیرضا گلپایگانی، متولد 1339  اهواز و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر- کارگردان و تهیه کننده انیمیشن می باشد. وی مدرس انیمیشن،    مدیر مسئول نشریه تخصصی انیمیشن " سیمیا " و ترجمه کتاب"چگونه شخصیتهای انیمیشنی را متحرک سازی کنیم" در پرونده کاری خود دارد. همچنین وی چندین دوره عضو هیات های انتخاب و داوری جشنواره های مختلف از جمله فیلم کوتاه تهران، رویش، پویانمایی تهران، جشنواره دانشجویی نهال و... بوده است.

شهروز توکل، متولد ۱۳۵۷ تهران و فارغ التحصیل مدرسه عالی فیلم تهران می باشد. وی سابقه تدریس تدوین غیرخطی و زیبایی شناسی تدوین در دانشگاه های فرهنگ و هنر و همچنین سابقه همکاری با بهرام بیضایی، مهرداد اسکویی و سعید عقیقی را به عنوان تدوینگر در پرونده کاری خود دارد. وی تا کنون بیش از 7 فیلم مستند ساخته است و عضو انجمن مستند سازان اروپا نیز می باشد.

پریوش نظریه، سال 1348 در گچساران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته تئاتر از دانشگاه هنر به پایان رساند. از فعالیت های وی در زمینه تئاتر می توان به بازی در تئاتر کولی و کارگردانی تئاتر عروسکی "میوه ممنوع" اشاره کرد. وی همچنین در زمینه سینما در فیلم هایی چون: "عروس حلبچه"، "پدر"، "سجده برآب"، "دوئل"، "پاداش سکوت" و "دوزخ برزخ بهشت" ایفای نقش کرده است. نظریه ساخت مستند "کولی ها" ، "من و عروسکم"، "سوت ماگ" و "هورامان" را در کارنامه کاری خود دارد.

مرجان اشرفی زاده، متولد 1360 در  تهران و لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر می باشد. وی ساخت بیش از 15 فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه دارد که در اکثر جشنواره های داخلی و خارجی موفق به کسب جایزه شده است. همچنین وی تله فیلم ها و فیلم های ویدئویی شاخصی ساخته است که از این میان می توان به "نامه های خیس" فیلم تحسین شده اولین جشنواره فیلم های ویدئویی تهران اشاره ای داشت. وی داوری در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فیلم کیش، جشنواره فیلم رضوی، جشنواره فیلم 100، جشنواره سینما حققیت و ... را هم در کارنامه هنری پربار خود دارد.

شایان ذکر است هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی با موضوع نقش زن در تنظیم اقتصاد خانواده مختص زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زن از تاریخ 1 تا 4 اسفندماه به دبیری مازیار رضاخانی در تهران برگزار می شود.

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی