شما اینجا هستید: صفحه نخست اخبار جشنواره فیلم پروین اعتصامی اخبار دومین جشنواره با حضور زنان و مردان سینماگر دومین جشنواره زنان فیلمساز دی ماه برگزار می شود

نهمین جشنواره ی ملی و چهارمین جشنواره ی بین المللی پروین اعتصامی

با حضور زنان و مردان سینماگر دومین جشنواره زنان فیلمساز دی ماه برگزار می شود

دومین جشنواره زنان فیلمساز یادواره پروین اعتصامی به همت خانه ی زنان هنرمند ایران واداره کل امور بانوان شهرداری تهران در سه بخش نیلوفر، نگاه نو و ویژه پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره زنان فیلمساز فرناز قیصری پور دبیر خانه ی زنان هنرمند ایران در ابتدای نشست خبری با اشاره به پیام مهندس جعفری جلوه برای اولین جشنواره زنان فیلمساز که بیان نمودند: «در درون هر بانوی هنرمند سینماگر این دیار پروینی نشسته است، کجاست پروین این سینمای ملی؟ »اظهار کرد: از این پس هر دوره از جشنواره زنان فیلمساز را با یادواره یک زن هنرمند ایرانی برگزار می کنیم واولین انتخاب ما پروین اعتصامی شاعره بزرگ و پارسی گوی ایران است.

مازیار رضاخانی مدیر جشنواره زنان فیلمساز نیز در ادامه نشست گفت: دومین جشنواره زنان فیلمساز در سه بخش نیلوفر، نگاه نو وویژه پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود که بخش نیلوفر شامل نیلوفر زرین (مختص زنان فیلمساز) و نیلوفر سیمین (مختص فیلم های با موضوع زن به کارگردانی مردان فیلمساز) می باشد.

وی افزود: به مناسبت سال پیامبر اعظم (ص) بخش ویژه دومین جشنواره زنان فیلمساز را به نمایش فیلم هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم به سنت وسیره پیامبر اسلام پرداخته اند اختصاص داده ایم وبخش نگاه نــــو نیز مختــص نمایش فیلم های زنان فیلمســازی است که با مــوضــــوع فرهنگ شهروندی و شهر نشینی فیلم ساخته اند.

مازیار رضاخانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جوایز دومین جشنواره زنان فیلمساز گفت: در مراسم پایانی این دوره از جشنواره 11 تندیس نیلوفر زرین و 5 تندیس نیلوفر سیمین و معادل شصت میلیون ریال کمک هزینه ساخت فیلم اهداء می شود. وی تاکید کرد: مرکز گسترش سینمای مستندوتجربی تهیه کنندگی 2 فیلم به کارگردانی برندگان تندیس نیلوفر زرین بهترین فیلم داستانی و مستند را به عهده خواهد گرفت.

گفتنی است دومین جشنواره زنان فیلمساز از 3 تا 7 دی ماه در خانه هنرمندان ایران و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز در روز جمعه 8 دی ماه برگزار می شود.

ستاد خبری دومین جشنواره زنان فیلمساز

 

کانال تلگرام جشنواره


فراخوان نهمین دوره جشنواره

منوی اصلی


حامیان هشت دوره پیشین جشنواره فیلم پروین اعتصامی